Kayıtlar

Belirsizliği aşmak için etkili 5 ipucu

Resim
Youtube Kanalımı da incelemeyi unutmayın İnsanın belirsizliği doğumuyla başlar.   Hepimiz hayatımızı belirgin şekilde kayıt altına almak için didiniriz. Biyolojik takvime yetişmekle geçer ömrümüz. Sağlam bir noktadan bakmak isteriz gökyüzüne. Kaybolmak istemeyiz içinde.   Yeterince parlayıp belirginleştikçe bu sefer de çocuklarımızı parlatmaya çalışırız bu böyle devam eder. Belirsizlik her anlamda kaygı pompalayan sıkıcı bir durumdur. Taşınmak, kariyer değişikliği veya sağlık… insan ne olduğunu bilmeden dayanak noktası oluşturmadan yaşamaya programlı değildir. Huzursuzluk yorar, bereketli topraklarda plan yapmak çok daha anlamlı gelir. Plan için sabit lazım. İşte o sabit belirsizliğin olmadığı bir ütopyadır. Ütopya çünkü belirsizlik hareket ettiğimiz, hedef koyduğumuz sürece bizimle olmaya devam eder. Tabiatı bu yapacak bir şey yok. 1-Bu nedenle belirsizliği aşmak için ilk olarak onu kabul etmek zorundayız. Ben bu hayatta herkesin özel bir yeteneği olduğuna inanırım. M...

Ateş hattında iletişim: Kırmızı çizgiler

Resim
Youtube Kanalımı da incelemeyi unutmayın -O benim kırmızı çizgim -O benim hassasiyetim -Şuna laf ettirmem -Bunu tartışma konusu yapmam -Olmazsa olmazımız-Dır, kırmızı çizgi. Benim tabirimle kişisel mayın tarlası ya da hassasiyet çemberi. İletişimde amacımız insana ulaşmaktır. Bu hedefin ne kadar yorucu olduğunu siz de biliyorsunuz ben de her şekilde bunu ifade ediyorum. Bu anlamda iletişim engellerinin en tehlikeli olanlarından biri o aşılmaz, o hiper prensipleri ya da şahsi duvarları temsil eden kırmızı çizgilerdir. Yani ateş çemberleri… Kırmızı çizgiler yaratmak ne kadar olağan ya da mantıklı bu başka bir konu. İlkeli insan olmanın ölçüsü ve sizin psikolojinizin sırları bu dengeyi belirler. Bu nedenle biz, nedenle değil sonuçla ilgilenelim keza iletişim sonuç odaklı bir bilimdir. Karşımızda kim var şöyyle bir süzdükten sonra o çizgilerin varlık sebeplerini de konuşuruz. Kırmızı çizgi yani insanların olmazsa olmazlarını yok etme çabası bizim işimiz değil bizim işimiz b...

3 MADDEDE KADIN VE ERKEK İLETİŞİMİ

Resim
  Youtube Kanalımı da incelemeyi unutmayın Fark etmişsinizdir konumuz uzun ve çetrefilli ama merak etmeyin sizi yormadan bildiğim en kısa yoldan ilerleyeceğim. İki cinsin genel geçer olarak ifade edilen var oluşlarına bakalım. Duygusal, hassas, zarif, metanetli, sabırlı, düşünsel esnek, fiziksel olarak zayıf ve güzelliğin temsili. Korumacı, sabırsız, köşeli, dolaysız, zerafet ve hassasiyeti nadir, fiziksel olarak güçlü ve gücün temsili. Erkek ve kadın paranın iki Yüzü gibidir ve eskiler der ki yazı gelirse kadın kazanır, tura gelirse erkek kaybeder. Şaka bir yana her anlamda aslında birbirinin tamamlayıcısı olan bu iki cins farklılıkları zenginliğe dönüştürmek yerine iki farklı türe evrildi. Açıkları kapatmak yerine açık alanları daha da ayrıştıran kafalara bölündü. Kendini haklı olarak erkeklerden koruyan sürekli şüpheyle yaklaşan emin olmak için sınavlar planlayan Emin olsa bile tereddüt yaşayan kadın ve fiziksel üstünlüklerini güç zanneden kadınları eğlence aracı ola...

Çevrimiçi hayatını kontrol eden kim?

Resim
  İnterneti bilinçli kullanmak okullarda her ne kadar çok popüler bir konu olsa da gençler için bu tavsiyelerin ne ölçüde ciddiye alındığı bir soru işareti. Hatta yetişkinler için bile. Aslına bakarsanız kendilerinin başaramadığı bir eylemin sorumluluğunu aaa pardon denemediği.. başarmak için denemek lazım diiiil mi? Neden bu yükü sadece gençlere yüklerler anlamam.. Bu konu bir yana internetin bilinçli kullanımı yani çevrimiçi hayatımızın kontrolünü elimize geçirmek artık yaşamsal bir noktaya oturdu. Abartıyorsun diyorsanız abartmıyorum. Bir Facebook oyunu olan Cow Clicker'da . "bir ineğe tıklayıp ineğin böğürmesiini seyrettiniz mi tekrar tıklamak için 6 saat bekleyeniniz oldu mu hiç çünkü oyunda “şaka değil” bekleme süresi buydu. Ve inekleri ters yöne çevirmek gibi akıl tutulması düzeyinde anlamsız bir işin sunulduğu bu mecranın 50. Binin üzerinde kullanıcısı vardı. Ve tabi üstüne para bile ödediler. Endişelenmeyin şimdi ssize sosyal medya platformlarıın sürekkli tekrar...

(AL) YAPAY ZEKAYA CAN VEREN İLETİŞİM

Resim
  Son yıllarda yaşanan teknoloji ve iletişim devrimi nihayet çok konuşulan yapay zekaya can vermeyi başardı. 1984 yapımı terminatör filmi cyborg yani insansı robot ve onları yöneten yapay zekâ Skynet’i tanıttığından beri yapay zekâ bilim ve popüler kültürün çok konuşlan konuları arasında yerini aldı. Makineler akıllı olunca işgal ediliriz, işsiz kalırız korkusu yaşayanlar kadar makinelerin insan hayatını kolaylaştırmasının zirvesini kutsayanlar da oldu.   Artık düşünen robotların çağını yaşıyoruz. Cebimizdeki tüm uygulamalar bunun en sıcak kanıtı ve son olarak enteresan soruları analiz ederek metin işleyen ve sonuçlandıran kısa zamanda evimize kadar giren chat gbt. İnternette var olan bilginin tamamını öğrenmiş olan en gelişmiş dil algoritması olarak kabul edilen GBT  d ilinizi anlıyor, matematik öğreniyor, program yazıyor hatta piyango numarası tahmin ediyor. Şimdilik bedensiz olan yapay zeka bedenli bir robot haline getirecek AR-GE çalışmaları da süratle devam edi...

Alışkanlıklarımız Kurtarıcımız mı Celladımız mı?

Düzenli tekrarladığımızda otomatik hale gelen kurtulmak ya da var etmekte zorlandığımız davranış kalıplarına alışkanlık diyoruz.  Nedense alışkanlık denildiğinde ortama negatif bir hava yayılır. Sanki pozitif alışkanlık yokmuş gibi. Sanırım sebebi olumsuzlukların zihinde ve duygularda daha kalıcı olması. Olumsuz Alışkanlıkların etkileri çok konuşulur tartışılır ama her gün şunu yapıyorum her şey süper cümlesi ufak bir çınlama olarak kalır. Alışkanlıklar yıkıcı ve yapıcı olarak ikiye ayrılır. Spor veya tırnak yeme gibi. Kahve içmeden ayılamam, kitap okumadan, bir küçük devirmeden  uyuyamam gibi gibi ve gibi. Alışkanlıklar kader mi bu aralar her şeyi o kader bu kader diye bağlama mevzusu var çok popüler. Hatta ben de iletişim kaderdir diye katılmıştım bu konuya ama o kitap henüz basılmadı maaaalesef 😊 Efendim MIT'deki McGovern Beyin Araştırmaları Enstitüsü'nde çalışan moleküler biyologlar    Belirli eylemlerin sinir yollarımıza nasıl bağlandığını anlamak...

İkna olmadan ikna edemezsin

Resim
  İkna  iletişimsel bir süreçtir. Bir mesajın birey ya da grubun inanç, tutum veya davranışlarında değişiklik yaratmak için yapılır. İletişim davranış değişikliği yaratmak zorunda. Doğal olarak ikna edilen de eyleme geçmek zorunda. İkna insan hayatının hemen her alnına dokunur. Çünkü iletişimin olduğu her yerde ikna vardır ve biliyoruz ki her şey iletişimle başlar ve iletişim her yerdedir. Kişilerarası ilişkilerden, sanata, politikadan, tüketim toplumu ve popüler kültürün her malzemesine kadar. İkna edici iletişim diye bir tarif var bana da hep bu yanlışları düzeltmek kalıyor. İkna, iletişim demektir ve etkili iletişim kuran dikkatli gözlemcilerin her biri aynı zamanda ikna profesyonelidir. İstisnasız her iletişim etkinliği ikna etme üzerine bina edilir. Amaç hedef kitleyi ikna ederek davranış değişikliği yaratmaktır. Bu nedenle “insanları nasıl ikna edebilirim" gibi bir amacınız varsa önceklikle gerçek bir iletişim profesyoneli olan gerçek bir koça başvurmanız gerekir. ...