Okulda İletişim 3. Bölüm: İLETİŞİMDEN KARİYERE

 



Bir meslek edinmek ve meslekte uzmanlaşmak. Üstüne bir de başarı ve çarşaf gibi bir özgeçmiş. Özgüveni tavan, emeklerinin karşılığını almış ve hayat keşmekeşinde en önemli bariyeri atlamış bir âdemoğlu. İşte biz ona kariyerli insan diyoruz.

Geleceğini planlamalısın, zamanını, paranı organize etmelisin inançlı bir kararlılıkla tutkuyla sarıldığın bir hedef koymak zorundasın çünkü hayat hedeflenenler içindir. Ya da bir dönem popüler olan bir kelamla kader gayrete aşıktır. Öğrencigillere sürekli verilen tavsiyeler ya da nasihatlerdir bunlar. Tabii öğüt aşamasında olanlara… olmayanlara da verilir ama işte anlamlandırma kısmında fark var diyorum ya sürekli

Günümüzde kariyer planlaması bırakın üniversiteyi lise düzeyindeki öğrenciler için bile acil bir konu. Hem de çok acil. Aslına bakarsanız üniversite öğrencileri belirli meslekleri tercih ederek öğrenciliğe başladığı için bu yolun yarısını kısmen de olsa alıyorlar.  Avrupa’da kariyer planının lise düzeyinde tamamlandığını varsayarsak bizim ölçümüzde bu olmalıdır. Babam ekmek aslanın ağzında değil midesinde demişti bana. Günümüz ekonomik şartlarında evet tam olarak öyle. 

Lise önemli bir evre bitirdiğinizde ortalama olarak karakteriniz oturuyor. Çalışkan, sorumlu, disiplinli, faydacı, kolaycı ya da asosyal…daha önce okulda iletişim dosyamın birinci bölümünde iletişimin öğrenciye ve yaşamının sonrasına etkilerinden söz etmiştim. Bu bağlamda düşündüğümüzde kariyer liselerde öncelikli olarak ilgilenilmesi gereken alan olarak karşımıza çıkıyor.

İŞTE bu nedenledir ki okulda öğrencinin karşısına çıkacak öğretmen ve öğrencinin iletişim süreçlerine katılması çok ama çok önemli. Öğrencinin Bireysel yetenekleri, yapabilecekleri ya da yapamayacaklarını, sınırlarını tanımlamak onları bu anlamda yönlendirmek kariyerlerinin şekillenmesinde birincil derecede etkili. Öğrenci vardır dibine kadar 100lük kağıt verir ama katılımcı değildir. Öğrenci vardır dibine kadar 0 lık kağıt verir ama çok sosyal ve katılımcıdır. Öğrenci vardır etkinlikten etkinliğe koşar öğrenci vardır okulunun en basit kurallarına bile uyabilme yeterliliğinden acizdir. Buyrun çıkın işin içinden. 

Öğrencilerle etkili ve doğru iletişim farkındalığıyla bağ kurmayan öğretmen bu bireysel farkların farkında bile olmaz sonuç olarak lisede potansiyeli doğrultusunda yön tayin edemeyen çocuk gayet hatalı şekilde kim ya da ne olduğunu bilmeden üniversite türküleri söyler yanlış alan seçer çünkü kim olduğuna yeteneklerine göre değil ilgisine geçici bir hevese tercih yapar… neticede belki de dolu dolu kariyerli bir cevher işlenmeden taşa dönüşür. İletişimin gerçek doğası ve kudretinden bi haber olmak bu gücü kullanmamak hayatınızın her döneminde çok ciddi faturalar ödetir. Siz sadece bunun farkında değilsiniz hepsi bu.

 Okullar adeta toplumsal hayatın bir ön izlemesidir. Kurallar sorumluluklar ödüller cezalar arkadaşlıklar etkili liderler ya da öyle görünenler… eğitimi gerçek anlamda var etmek için nitelikli okul öğretmen ve öğrenciler için iletişimin ders olarak tüm okullarda okutulmasının önemini ilk içeriklerimden birinde açıklamıştım. İletişim bilinci bilimsel anlamda yerleşik hala getirilirse en mütevazı okullardan bile şu ankinden çok daha olumlu belki de hayranlıkla söz edeceğimize eminim ben. Siz de emin olun . Çünkü iletişim her yerdedir.

videolinkyoutube

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sanal boykotçular

Sayısalcı VS Sözelci

AHLAK BEKÇİSİ